Vi har ledig stilling hos OmMøblert Bruktbutikk.
"Det hadde vært fint med flere ansatte"
- ansatt hos OmMøblert
Vi søker både fulltidsansatt og tilkallingsvikar. OmMøblert skal være en fleksibel og inkluderende arbeidsplass, med rom for pent brukte møbler. Men også med rom for læring, vekst og samarbeid. Nå har vi også rom for deg, rom for dine ambisjoner på jobb og rom for uendelige muligheter!
Vi søker en person som kan bekle ei fast 70-100% stilling, som vil få et større ansvar for den daglige driften av butikken. I tillegg søker vi en person som kan tilkalles ved behov. Sertifikat, motivasjon, godt humør og et ønske om å skape noe står høyt på ønskelista! Alle er velkommen til å søke, og har du spørsmål er det lurt å spørre!
Hei
Har du sertifikat, godt humør og høy arbeidsmoral?
Er du inkluderende og tålmodig?
Da har du det vi ser etter!
Resten finner vi jo ut av.
Sammen.
Salg
Bæring
Innkjøp
Henting
Annonsering
Kundekontakt
Kaffebrygging
Vareregistrering
Ommøblering
Bildetaking
Rydding
Rensing
Kjøring
Kjøp
Elever
Kunder
Finn.no
Dagsoppgjør
Veibeskrivelser
Åpningstider
Støvsuging
Levering
Prising
NAV
Hverdagen
Hos OmMøblert
Akkurat her, i følge et raskt Google-søk, ville det være helt normalt å remse opp alle egenskaper vi ser etter hos vår nye medarbeider/ butikkleder/ ansatt. Men vi er jo ikke helt normal. Vi er en annerledes bedrift, og vi liker annerledes.
Nedenfor følger en sannsynlig arbeidsdag hos OmMøblert, som ny medarbeider/ butikkleder/ ansatt. Eller framtidig partner? Eller tilkallingsvakt? Vi søker deg som vil kunne trives i dette scenarioet, og som ikke bryr deg om arbeidstittelen du får. Eller som ønsker å skape din egen arbeidstittel.
En helt vanlig tirsdag
Du starter dagen din med en kopp kaffe. Eller ikke, vi skal ikke blande oss i det. Du starter dagen din helt som du vil. Så drar du på jobb. Tidspunktet her kan være relativt fast, eller det kan variere fra dag til dag, eller uke til uke. Du jobber 70%, eller 100%. Eller en plass i mellom. Med våre midlertidige og utvidbare åpningstider som utgangspunkt.
Andreas har gjerne sendt deg en melding i løpet av natten. Han sitter i en litt annen tidssone og prøver så godt han kan å holde kontroll. Men det er her han trenger litt hjelp.
Det er tirsdag og vi har åpent fra 16 til 19. Før det har vi avtalt levering av en 2-seter sofa (og en puff) til Kvaløysletta. Vi skal hente en Wonderland-seng på Tomasjord og et spisebord med to klaffer på sydspissen. I tillegg må to sofa i butikken renses. Den ene sofaen har èn ødelagt fot og den andre mangler hengsel til sjeselongen, dette må fikses. Lokalet skal støvsuges og det er litt lenge siden vi har tørket støv i butikken. Vi har fått 7 henvendelser på e-post, og enda flere på Facebook. Kunder som har reservert møbler må følges opp. I tillegg trenger vi bilder av Ikea-sofaen innerst i butikken. Denne skal vi bruke til oppmerksomhet på sosiale medier i forbindelse med dagens åpningstid. Før 16:00 må vi huske å registrere møbler vi har tatt inn, og sørge for at alt i butikken har prislapp og varenummer. Og kaffen må selvsagt settes på kok.
Andreas maser fortsatt om bilder, mål og annonse av de lenestolene fra Ekornes. "Den beste måten å nå ut til folk er ved å lage gode annonser til nettbutikken vår på Finn. Mange hadde aldri hørt om oss før de så den annonsen for et par dager siden". Og det ønsker vi jo, at folk skal høre om oss.
Målet er ikke at du skal gjøre alt alene, målet er å utvide. Og vi har allerede startet. Blomstene blir kanskje vannet av elevene som jobber hos oss hver mandag. Kanskje de også rekker å rense den ene sofaen? Du snakker med Daniel som både kan hente og levere, eller ta bilder hvis du heller ønsker å ta kjøringen i dag. Tilkallingsvikaren vi søker kan kontaktes når det er kaos i butikken og litt for mye å gjøre. Andreas tar foreløpig alt av regnskap, og styrer det administrative. Et tett samarbeid med NAV gjør at vi kanskje har noen på arbeidstrening denne måneden, og arbeidsoppgaver kan fordeles. Kundekontakten deler dere på, med mål om at personen som er daglig i butikken har kontroll på dette. Vi ønsker å fordele enda mer, utvide med flere folk og se hvor stort dette kan bli. Men foreløpig er det en selvstendig jobb, og personen vi ser etter må se arbeid, være engasjert og ønske å gjøre det lille ekstra.
Det er sannsynlig at du tar noen telefoner eller svarer på noen henvendelser i løpet av dagen. Mange ønsker å gi bort møbler, noen ønsker å selge. Noen lurer på hva vi holder på med, andre lurer på hvor vi holder til. Du tar gjerne en del avgjørelser selv. Av og til feile avgjørelser, men er det egentlig feil hvis vi lærer av det?
Den foten som skulle fikses på den ene sofaen har Daniel allerede fikset, og Andreas har postet på sosiale medier. Han prøver derimot å få ned skjermtiden, så dette skal du få ta over etterhvert. Det holder ofte med: "Tirsdagsåpent fra 16:00 til 19:00, velkommen skal du være" med en kaffeemoji på slutten for å minne om gratis kaffe til alle besøkende kunder. Mange ønsker en liten beskrivelse av møbelet vi legger ut, og pris, men utenom det er det ingen spesielle krav. "Husk at vi har gratis parkering alle dager utenom mandager" kan også være en fin påminnelse, men dette finner du ut av. Bilder er vi uansett avhengig av, så du må muligens delegere dette ansvaret videre.
Eller gjøre det selv.
Innimellom her er det mange arbeidsoppgaver vi trenger hjelp til å se. Kontinuerlig ommøblering i butikken hører med til hverdagen. Hva vi kjøper av møbler og hva vi tar i mot gratis finner vi gjerne ut av i lag, men også her er det et mål å ta egne avgjørelser. Andreas trenger hjelp til å holde den røde tråden så lite krøllete som mulig, til å delegere arbeidsoppgaver og til å holde god kommunikasjon med både kunder og ansatte.
Vi føler det er et stort potensiale i denne lille bruktbutikken nord i Skippergata, og vi trenger hjelp av deg til å ta steget videre.
En typisk arbeidsdag hos OmMøblert,
i stikkord
Salg
Bæring
Innkjøp
Henting
Annonsering
Kundekontakt
Kaffebrygging
Vareregistrering
Ommøblering
Bildetaking
Rydding
Rensing
Kjøring
Hva kan vi tilby?
Hvis du ender opp med å søke på denne stillingen, så antar vi det er fordi du synes den skisserte hverdagen over her virker interessant, utfordrende og spennende?
I såfall kan vi tilby en interessant, utfordrende og spennende hverdag!
Hverdagen kan også bli hektisk, kaotisk og fysisk. Men er kanskje det utfordrende betyr. Alle mest har vi det gøy, og som ansatt hos oss blir du med i en familie med god kommunikasjon og felles mål. Vi ønsker alle å skape en trivelig arbeidsplass som bidrar til en bedre fremtid.
Vi gir møbler - og miljøet - en sjanse til.
Frihet
Med en daglig leder langt unna vil det bli gitt mye frihet (under ansvar). Ansatte får mye tillit, og har tillatelse til å ta små og store avgjørelser. Du vil kunne delegere oppgaver, ha kundekontakt og få mye ansvar for den daglige driften av butikken.
Samarbeid
Vi er en tett bedrift som samarbeider godt, og det finnes ingen dumme spørsmål vi ikke har lurt på selv. Vi lærer av alle feile avgjørelser, og vi er ikke redd for å lære! Med god kommunikasjon og en god dose tålmodighet så kommer vi langt!
Engasjement
Vi er en engasjert bedrift som ønsker å bidra til å nå byens klimamål. Vi prøver å forbedre oss hele veien, og vi har motiverte folk som ønsker å gjøre en forskjell - både for seg selv, miljøet og Tromsø by.
Noe for deg?
Send oss gjerne ei melding på Facebook eller Instagram eller fyll ut kontaktskjema nederst på denne siden. Skriv noen ord om deg selv og hvorfor du kunne tenke deg denne jobben. Vi trenger ikke cv, eller lang erfaring, men et navn og en beskrivelse av motivasjon for søknaden hadde vært trivelig!